Autor Tópico: Mudança em cores para os próximos anos.  (Lida 2935 vezes)

03 de Novembro de 2009 - 07:51:02 am
Lida 2935 vezes

wcavalli

• Information
  • UCS
  • Administrator
Mudança em cores para os próximos anos.

Changes of color 131 and 148
We are constantly trying to make our processes and visual color expressions more efficient and effective, and in this work we have identified a need for improvement with our colors 131 Silver and 148 Dark Metal.

Both colors are only used on specific LEGO elements, and the colors have been updated several times through the years.
In this case we looked for an updated visual design expression and at the same time the possibility to reduce cost, as we never were 100% satisfied.

The improvement in the visual expression is  only slightly changed, but we have decreased the cost in the color process.

We wish to transit from the old, to the new colors as smooth as possible – as the difference in visual expression is only slightly improved.

But as we never uses these colors in big surfaces, and only in details or effects, we think that the transit would course minimal fuzz.

New color – 111 goes out
In our development of new themes and products, we also find it very useful to implement new colors as well as elements. On the same time, we keep a tight governance over our LEGO color palette, and manage a specific total of old contra new colors in the palette. In this case we decided that the coming color (name and number not official yet), should replace the existing color 111.

This transit will not take place until in the 2011 products.

Dê LEGO aos seus filhos, netos, sobrinhos e amigos. Nunca é tarde demais, nunca é cedo demais e nunca é demais.

03 de Novembro de 2009 - 08:16:10 am
Resposta #1

Artur

• *
  • Information
  • Technic
  • Membro LUG Brasil
  • Sempre continuarei tendo Fé!!!
    • facebook-artur.amaralhenrique
    • flickr-artur_ah
    • mocpages-44514
    • brickshelf-arturamaral
    • brickset-artur_ah
Acho que só as cores metalicas não há problemas... Espero que eles não inventem de mudar cores mais básicas, como fizeram com o cinza.

Artur
Visite nossa página

03 de Novembro de 2009 - 11:22:38 am
Resposta #2

irnakk piraka

• *
  • Information
  • Legoland
  • Membro LUG Brasil
  • Sou lego, mas acima de tudo sou BIONICLE!
    • bionicle news pt-br
Acho que só as cores metalicas não há problemas... Espero que eles não inventem de mudar cores mais básicas, como fizeram com o cinza.

Artur
concordo. Imagina uma cor metálica mais bonita e com menos custos? Seria melhor.
Viva a imaginação fértil da Van! Quem gosta da Van coloque esta assinatura.
ENTREM NO MEU FÓRUM: http://lifemask.forumeiros.com/forum.htm

03 de Novembro de 2009 - 15:33:20 pm
Resposta #3

Thomas

• *
  • Information
  • Legoland
  • Membro LUG Brasil
Ja sofri ao fazer MOCs e me deparar com o Grey novo e o velho, mas prefiro o velho.

03 de Novembro de 2009 - 17:17:29 pm
Resposta #4

Conrado PLG

• *
  • Information
  • System
  • Membro LUG Brasil
    • facebook-conradoplg
    • flickr-conradoplg
    • brickset-conradoplg
    • twitter-conradoplg
    • Brick Stack
Ja sofri ao fazer MOCs e me deparar com o Grey novo e o velho, mas prefiro o velho.

Desculpe o quase off topic, mas ... Nunca tive a oportunidade de ver a diferença entre o cinza novo e antigo. Alguém saberia indicar alguma foto ou coisa do gênero?

03 de Novembro de 2009 - 18:20:38 pm
Resposta #5

Thomas

• *
  • Information
  • Legoland
  • Membro LUG Brasil

Desculpe o quase off topic, mas ... Nunca tive a oportunidade de ver a diferença entre o cinza novo e antigo. Alguém saberia indicar alguma foto ou coisa do gênero?

Velho:

Note que é um pouco mais escuro e amarronzado.

Novo:

Eu peguei duas peças diferentes, mas na lo Bricklink você acha peças iguais. O velho foi de 1961 até 2007 e o novo apareceu em 2003 e continua até hoje. Quando você monta uma muralha de castelo, por exemplo, a diferença é bem grande.

08 de Novembro de 2009 - 22:34:27 pm
Resposta #6

Mercedes

• *
  • Information
  • System
  • Membro LUG Brasil
    • facebook-mbernalvidal

Velho:

Note que é um pouco mais escuro e amarronzado.

Novo:

Eu peguei duas peças diferentes, mas na lo Bricklink você acha peças iguais. O velho foi de 1961 até 2007 e o novo apareceu em 2003 e continua até hoje. Quando você monta uma muralha de castelo, por exemplo, a diferença é bem grande.

Eu já vi mais de duas cores de cinza, tem o Very Light Gray, Dark Gray, Dark Bluish Gray, Ligth Gray e Ligth Bluish Gray.

É uma dor de cabeça!!! Se não as conhecer e comprar para completar peças que você já tem... é dificil viu  :-\

Mercedes   ;)

08 de Novembro de 2009 - 22:58:43 pm
Resposta #7

Mauricio

• *
  • Information
  • System
  • Membro LUG Brasil
    • mocpages-73406
    • brickshelf-MauricioVollu
    • brickset-MauricioVollu
Eu já vi mais de duas cores de cinza, tem o Very Light Gray, Dark Gray, Dark Bluish Gray, Ligth Gray e Ligth Bluish Gray.

É uma dor de cabeça!!! Se não as conhecer e comprar para completar peças que você já tem... é dificil viu  :-\

Mercedes   ;)

Já viu a quantidade de oranges?

Orange 
Medium Orange   
Bright Light Orange
Very Light Orange
Light Orange
Earth Orange
Dark Orange 

lista geral:

http://www.bricklink.com/catalogColors.asp

08 de Novembro de 2009 - 23:05:22 pm
Resposta #8

Dino

• *
  • Information
  • Duplo
  • Membro LUG Brasil
    • lugnet-2218
    • brickshelf-Dino2
    • dino's world
Mudança em cores para os próximos anos.

Changes of color 131 and 148
We are constantly trying to make our processes and visual color expressions more efficient and effective, and in this work we have identified a need for improvement with our colors 131 Silver and 148 Dark Metal.

Both colors are only used on specific LEGO elements, and the colors have been updated several times through the years.
In this case we looked for an updated visual design expression and at the same time the possibility to reduce cost, as we never were 100% satisfied.

The improvement in the visual expression is  only slightly changed, but we have decreased the cost in the color process.

We wish to transit from the old, to the new colors as smooth as possible – as the difference in visual expression is only slightly improved.

But as we never uses these colors in big surfaces, and only in details or effects, we think that the transit would course minimal fuzz.

New color – 111 goes out
In our development of new themes and products, we also find it very useful to implement new colors as well as elements. On the same time, we keep a tight governance over our LEGO color palette, and manage a specific total of old contra new colors in the palette. In this case we decided that the coming color (name and number not official yet), should replace the existing color 111.

This transit will not take place until in the 2011 products.

A revogação de Jan Beyer (TLC) às mudanças de cor acima:

Hi all, i spoke to our Design Lab again and this was a misunderstanding from my side. The Design Lab is constantly looking trough our colour palette to make them as consistent and efficient as possible.

So these were only thoughts and not any final decisions so please take the information down again everywhere you posted it and let the people know that no final decision was take so that it was basically a misunderstanding.

09 de Novembro de 2009 - 08:10:38 am
Resposta #9

wcavalli

• Information
  • UCS
  • Administrator
O Jan pediu desculpas pelo erro e comentou que foi apenas um mal entendido entre ele e o pessoal do laboratório.
Não foi nenhum tipo de "balão de ensaio".

Dê LEGO aos seus filhos, netos, sobrinhos e amigos. Nunca é tarde demais, nunca é cedo demais e nunca é demais.